Mechanika

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Mechanika

Pisanie by Stan Lee on Sro 7 Lut 2018 - 18:40

W.I.P.

Powodzenie akcji:

Mechanika forum, a dokładniej mówiąc - działań i akcji postaci - zależna jest od zdobywanych punktów doświadczenia. Im więcej postać posiada takich punktów, tym bardziej zaawansowane i dokładne są jej działania. 
Dajmy na to, że ścierają się dwie postacie, z czego jedna z nich ma punktów 10, a druga 20. Znaczy to tyle, że ta druga jest bardziej doświadczona w swoim fachu i wszystkie akcje, jakie wykonuje, robi pewniej i z większą swobodą. To jak jazda na rowerze - na początku jest to czarna magia, ale po pewnym czasie można bez problemu jeździć po najbardziej zaawansowanych trasach, które obejmują przeróżne skocznie, przeszkody i inne tego typu rzeczy. Przesłanie jest banalne... Trening czyni mistrza.

Oczywiście, nie znaczy to, że pożądana akcja uda się zawsze. Nie ma ludzi idealnych, a nawet najwięksi bohaterowie podejmują złe decyzje. 
Wszystko zależy od Mistrza Gry, który nadzoruje pojedynek dwóch postaci. To właśnie od jego oceny zależy powodzenie danej akcji, uwzględniając oczywiście ilość punktów doświadczenia.

Punkty doświadczenia zdobywa się po ukończonych misjach i przygodach. Każda z nich kształtuje charakter postaci i wzmacnia je, hartując ciało i umysł. Należy jednak pamiętać, że umysł jest rzeczą relatywnie kruchą, więc mogą zdarzyć się przygody, które wpłyną negatywnie na bohatera.

Wytrzymałość:

Wytrzymałość, podobnie jak doświadczenie, liczona jest w punktach, które otrzymuje się również po przygodach/misjach. Ich ilość jest zależna od tego, przez co przeszła postać i czy musiała narażać swoje ciało. Na wytrzymałość można też patrzeć jak na poziom zahartowania postaci. Im więcej przeszła, tym bardziej jej ciało jest zahartowane, co znaczy, że może wytrzymać więcej.

Gdy punkty spadną do zera, gracz ma dwa wyjścia:
- utrata przytomności, której następstwem będzie fabularne podleczenie bohatera,
- śmierć, jeśli gracz chce uśmiercić swoją postać na dobre, przestać grać (ale zależy mu na sensownym zakończeniu fabularnego żywota postaci) lub zrobić sobie przerwę, by w późniejszym czasie wskrzesić postać na wzór komiksowego odpowiednika (ponieważ w komiksach nikt tak naprawdę nie umiera "na zawsze").

Bohaterowie posiadający Super Moce z reguły mają więcej wytrzymałości. Ci, którzy są zwykłymi ludźmi i posługują się specjalnymi zbrojami (np. Iron Man), wytrzymałości mają mniej, ale jej mniejszą ilość rekompensuje dodatkowa wytrzymałość zbroi. W ostatecznym rezultacie wychodzi na to samo.

Umiejętności:

Każdy bohater posiada swoje własne umiejętności, które podczas tworzenia Karty Postaci, zostają nadawane przez Mistrza Gry. Każda z nich posiada kilka stopni, a ulepszanie ich równoznaczne jest z zadawaniem większej ilość DMG, czy też rozwinięciem bohatera o nową umiejętność, której wcześniej nie posiadał (np. Spider-Man i jego modyfikacja sieci, tzw. "Impact Webbing" - wystrzelona kulka, która w kontakcie z przeciwnikiem wybucha i natychamiastowo oplata go sporą ilością sieci).

Można stworzyć własną umiejętność. wystarczy stworzyć opis, wytłumaczyć działanie i jeśli wszystko będzie w porządku, Mistrz Gry może ją zaakceptować.

_________________
avatar

Stan Lee
Admin

Liczba postów : 52
Join date : 07/02/2018

Zobacz profil autora http://marvelforumuniverse.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach